چالش اقتصادی آمریكا ناشی از افزایش بهای نفت براثربحران خلیج فارس است
نوشته شده توسط : breketid

العربیه با اشاره به اینكه قیمت های جهانی نفت از پائیز گذشته و تاكنون به بیش از 35 درصد افزایش یافته است تاكید كرد كه این مساله بهبود اوضاع اقتصادی در آمریكا را به چالش می كشد.

به گزارش ایرنا، العربیه در ادامه خاطر نشان كرد كه افزایش قیمت های نفت همچنین گروه انتخاباتی اوباما رئیس جمهور آمریكا را برای انتخاب مجدد وی در این مقام نگران كرده است.

البته افزایش قیمت نفت كه هم اكنون به 5 دلار برای هر گالن بنزین رسیده ممكن است تمامی دستاورهای اوباما را در زمینه كاهش میزان بیكاری و افزایش میزان تولید در آمریكا،نابود سازد.

یك كارشناس آمریكایی در این باره گفت: نمی دانم رئیس جمهور آمریكا چگونه كار می كند زیرا وی حتی نسبت به چگونگی استفاده از منابع انرژی موجود در آمریكا آگاهی ندارد.

العربیه در ادامه گفت:كارشناسان انرژی در این باره می گویندكه افزایش بهای نفت معلول بروز بحران درخلیج فارس و افزایش تقاضا در سطح جهانی برای نفت است .

این شبكه خبری خاطر نشان كرد كه پیش بینی معامله كنندگان در بازار بورس آمریكا مبنی بر اینكه بحران با ایران روز به روز وخیم تر می شود نیز یكی از عوامل افزایش قیمت نفت است.

این معامله كنندگان همچنین می گویندكه هرگونه سرمایه گذاری جدید آمریكا در بخش نفت نظیر ایجاد خط لوله نفت با كانادا و مكزیك در كوتاه مدت هیچ تاثیری بر قیمت های نفت نخواهد داشت.

وی گفت كه آمریكا حتی اگر در مناطق زیر نفوذ خود اقدام به اكتشافات نفتی كند دستكم هفت سال دیگر وقت لازم دارد تا به نتیجه برسد.

یك كارشناس آمریكایی در این باره گفت كه تهدیدهای موجود در خلیج فارس علت اصلی افزایش بهای جهانی نفت است.

وی تاكید كرد عربستان می تواند بر قیمت های جهانی نفت تاثیر گذار باشد.

البته تاكید عربستان مبنی بر اینكه قصد ندارد میزان تولید نفت خود را افزایش دهد موجب تعجب گروه انتخاباتی اوباما شده است.





:: برچسب‌ها: خام , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: